Hvordan laves SEO på mindre sites

Hvordan bruges SEO (SEO guide fra A-Z på mindre sites):

Det er yderst VIGTIGT først at kortlægge hvilke søgeord (Keywords), som er de vigtigste i ens søgeoptimering. Find frem til de rette keywords. Søg hellere for mange ord end for lidt. Tag gerne ca. 50 ord.

Foretag herefter en keywordanayse med Google Keyword tool (Google AdWords).

Værktøjet kan findes på dette link: https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS

 

  1. Indsæt Keywords under menupunktet: Find Keywords
  2. Vælge herefter land og sprog
  3. Lav flueben på: Exact under menupunktet: Match Types
  4. Indskriv bogstaverne i boksen over Search knappen
  5. Klik på Search knappen
  6. Tag herefter ord for ord og klik igen på search
  7. Klik af for gode og brugbare alternativer alt efter relevans
  8. Klik herefter på: local monthly search
  9. Exporter alle data til Excel
  10. Åben Excel dokumentet og slet kolonnen: Globale månedlige søgninger hvis din SEO primæret er baseret på DK søgninger
  11. Lav en ny kolonne: AIT (allintitle)
  12. Lav endnu en ny kolonne: Side 1
  13. Tag nu hver enkelt keyword og skriv i Google: : allintitle:”keyword”site:dk (hvis globalt skrives der: allintitle:” keyword “
  14. Indskriv resultatet for hver enkelt keyword i kolonnen: AIT (allintitle) i Excel arket. (Husk 5000 AIT er meget konkurrence, 3000 er middel og 1000 er lidt konkurrence)
  15. Installer herefter SEO Quake (plugin i Firefoc eller Google Crome)
  16. Skriv herfter dine keywords på Google og undersøg hvor stor konkurrencen er på side 1
  17. Brug det installerede SEO Quake til at se konkurrentens Page Rank (PR), alder på domænet, evt. diagnose og keyword density og Volumen på sitet. (OBS! VIGTIGT! Vurder! hvor relevant er hjemmesiden på dette her keyword i forhold til din
  18. Angiv så konkurrencen i side 1 kolonnen ud for hvert keyword på en skala fra 1-10, Hvor 10 er meget hård konkurrence
  19. Supler evt. med brugen af ekstra værktøjet: Google Trends, der viser viser hvornår der søges, hvis du f.eks. arbejder med sæsonbetonet keywords
  20. Herefter prioriterer du hvilke keywords du vil satse på udfra følgende kriterer:       A) AIT: 5000 er hård konkurrence, 3000 middel, 1000 er lidt konkurrence                                                                                                            B) Konkurrence: Gennemse konkurrenter på side 1 – er de hårde?                       C) Relevans: hvor relevant er du på keyword ift. konkurrenterne? Hvor seriøs er du ift. konkurrenterne?                                                                                            D) Konvertering: Hvad får du ud af det? Hvad kan du tjene? Hvor meget trafik kan du opnå
  21. Med de udvalgte keywords laves nu tekster/indhold/blogindlæg på din website udfra dette. (Husk! hele tiden at tænke på: Volume, gode tekster, frisk indhold (evt. 2 x om ugen), Titles, Meta, overskrifter, menuer, punktopstilling/fed/kursiv, interne links, variation af tekst og billeder
  22. Forsøg at bruge dine keywords tidligt i sætninger og brug evt. synonymer
  23. Check at keywords max fylder 3% af teksten
  24. Husk at bruge keywords i Titles og Meta: (Titles: Google viser 66 tegn. 1-2 keywords, et i starten. Meta description: 120 tegn ca.). Hold øje med antallet i WP plugin: SEO by Yoast
  25. I Meta description indsættes sætninger med bindestreg imellem
  26. Benyt dig af link building (anbefalinger) hvis muligt
  27. Benyt også Sociale Medier: Facebook / Twitter / Youtube / Google Plus (med URL til sitet)
  28. Benyt dig af blogs og debatter
  29. Lav et stabilt flow
  30. Hold øje med aktiviteten på site (Google analytics)

For virksomheder gælder ovenstående opskrift også dog med følgende variant klik her

 

 

 

Skriv et svar